Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej ogłasza nabór w ramach działania FEWM.09.04 Usługi społeczne dla osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu

FEWM.09.04-IZ.00-001/24 Usługi społeczne dla osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu

Szczegóły naboru

DLA KOGO

  • samorząd
  • organizacja pozarządowa
  • firmy

NA CO

Realizowane będą projekty obejmujące integrację i zwiększenie dostępności oraz jakości usług społecznych kierowanych do osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu oraz ich opiekunów.
Zakres wsparcia obejmuje w szczególności:
1. Rozwój usług świadczonych w społeczności lokalnej w oparciu o zdeinstytucjonalizowane formy opieki, jak np. usługi asystenckie, opiekuńcze, specjalistyczne i inne usługi opiekuńcze, oraz innych form wsparcia środowiskowego w miejscu zamieszkania. 
2. Szkolenia oraz podnoszenie kwalifikacji i kompetencji kadr na potrzeby świadczenia usług w społeczności lokalnej oraz zapewnienie dostępu do superwizji. 
3. Wsparcie opiekunów faktycznych osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu. 
4. Poprawa dostępności usług i rozwój oferty wsparcia dziennego skierowanych do seniorów. 
5. Rozwój usług teleopieki (jako elementu wsparcia i pod warunkiem zagwarantowania kompleksowości usługi opiekuńczej). 
6. Wspieranie działań w zakresie wzmacniania więzi i integracji międzypokoleniowej, w tym promujących ideę wolontariatu. 
7. Upowszechnianie transportu indywidualnego typu door-to-door dla osób z potrzebą wsparcia w zakresie mobilności (jako część projektów wspierających).
8. Inne działania wspierające proces deinstytucjonalizacji usług, m.in. wsparcie procesu usamodzielniania osób przebywających w placówkach całodobowych oraz wsparcie działań, które zapobiegać będą umieszczaniu osób wymagających wsparcia w placówkach całodobowych długoterminowych. 
9. Wsparcie tworzenia i/lub funkcjonowania usług społecznych w społeczności lokalnej w formule deinstytucjonalizacji. 
10. Wsparcie tworzenia i/lub funkcjonowania mieszkalnictwa o charakterze wspomaganym i treningowym.

Katalog jest otwarty, co oznacza, że dobór działań następuje w zależności od zdiagnozowanych przez beneficjenta problemów i potrzeb grup docelowych w świadczeniu usług społecznych na obszarze realizacji projektu (z uwzględnieniem specyfiki wewnątrzregionalnej).

NABÓR KONKURENCYJNY

Jak się ubiegać

Procedura składania wniosków opisana jest w rozdziale 1, pkt 1.4 Regulaminu wyboru projektów.

JAK SKŁADAĆ WNIOSEK?

Online

Z nimi skonsultujesz wniosek

  • W przypadku pytań merytorycznych związanych z naborem prosimy o kontakt: naboryrops@warmia.mazury.pl lub pod nr telefonu: 89 521 95 49 od poniedziałku do czwartku w godz. 10.00-12.00.
    PAMIĘTAJ! Jesteśmy dla Ciebie. Jednak nie zawsze będziemy mogli udzielić Ci wyczerpującej odpowiedzi. Czasem pytania o konkretne zapisy, czy zastosowane w danym projekcie rozwiązania, mogą wiązać się z nierównym traktowaniem innych.
  • Informacji udzielają również pracownicy Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich
  • Istnieje możliwość zgłoszenia problemów technicznych bezpośrednio w systemie SOWA EFS (całodobowo), zakładka „Wsparcie techniczne”.

Przydatne wskazówki

Zobacz Wykaz pojęć i definicji programu Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur.

Dokumenty

Finanse

DOFINANSOWANIE
do 95%
MAKS. KWOTA
20 000 000 PLN

Termin naboru

start

15.03.2024 00:00

koniec

26.04.2024 do końca dnia

Wyniki

IV kwartał 2024 r.

Z nimi skonsultujesz wniosek

  • W przypadku pytań merytorycznych związanych z naborem prosimy o kontakt: naboryrops@warmia.mazury.pl lub pod nr telefonu: 89 521 95 49 od poniedziałku do czwartku w godz. 10.00-12.00.
    PAMIĘTAJ! Jesteśmy dla Ciebie. Jednak nie zawsze będziemy mogli udzielić Ci wyczerpującej odpowiedzi. Czasem pytania o konkretne zapisy, czy zastosowane w danym projekcie rozwiązania, mogą wiązać się z nierównym traktowaniem innych.
  • Informacji udzielają również pracownicy Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich
  • Istnieje możliwość zgłoszenia problemów technicznych bezpośrednio w systemie SOWA EFS (całodobowo), zakładka „Wsparcie techniczne”.