FAQ - najczęściej zadawane pytania, związane z wypełnianiem obowiązków informacyjno-promocyjnych

Projekty strategiczne

 


Jeśli po przeczytaniu „Podręcznika wnioskodawcy i beneficjenta...” oraz poniższych pytań i odpowiedzi, nadal masz wątpliwości związane z wypełnianiem obowiązków informacyjno-promocyjnych, napisz do nas na adres pytaniafe@warmia.mazury.pl

 

Pytanie 1: Przygotowujemy się do realizacji projektu strategicznego województwa, ale nie mamy podpisanej umowy o dofinansowanie. Obecnie pracujemy nad dokumentacją przetargową dotyczącą strony internetowej, którą tworzymy wyłącznie na potrzeby projektu. Po analizie „Podręcznika wnioskodawcy i beneficjenta...” pojawiła się wątpliwość co do konieczności oznakowania dokumentacji już na tym etapie. „Podręcznik…” nakłada obowiązek oznakowania projektu od momentu uzyskania dofinansowania tj. podpisania umowy o dofinansowanie lub wydania decyzji o dofinansowaniu. Mając na uwadze umocowanie projektu w dokumentacji programowej, czy już na tym etapie powinniśmy umieszczać logotypy unijne na dokumentacji projektowej?

Odpowiedź 1: Podręcznik wnioskodawcy i beneficjenta Funduszy Europejskich na lata 2021–2027 w zakresie informacji i promocji” jednoznacznie wskazuje, że obowiązki informacyjno-promocyjne, w tym związanie z oznaczeniem projektu, powstają „od momentu uzyskania dofinansowania, tj. podpisania umowy o dofinansowanie lub wydania decyzji o dofinansowaniu”. Jedynym odstępstwem jest sytuacja, w której instytucja przyznająca dofinasowanie wskaże wcześniejszy termin, od którego wnioskodawca, potencjalny beneficjent musi stosować ww. obowiązki. Zatem na etapie tworzenia dokumentacji, a przed podpisaniem dokumentu przyznającego dofinansowanie (uchwały, czy umowy), oznaczanie dokumentów jest zabronione.

Pytanie 2: Temat organizacji konferencji dla projektów strategicznych i powyżej 10 mln - jakie działania/koszty może obejmować organizacja takiej konferencji oraz terminy w których beneficjent powinien informować m.in. KE o organizacji spotkania?

Odpowiedź 2: Koszty – beneficjent zakłada sam, w zależności od charakteru wydarzenia. Termin zaproszenia – minimum 4 tygodnie przed wydarzeniem, optymalnie 2-3 miesiące.